fredag 16. mars 2012

Vaktel egg

Se på disse flotte vaktel eggene! Jeg var så heldig å få de i gave av en venninne i går.Hun har skaffet seg vaktler, så jeg har tilgang på vaktel egg når hun har noen. Dette må jeg si er en herlig ( ...og kanskje den eneste) fordel ved å flytte fra Oslo til Mandal - naturressursene er så tilgjengelige. Jeg bruker naturen hver dag, og nyter det den gir meg.

 Har du spist vaktel egg før? Jeg fant denne infoen på nett om koketider:  
Bløtkokt 1 ½ - 2 min.
   ”Smilende” 2 – 2 ½ min.
   Hardkokt 3 min.
Det blir spenennde å prøve!


19 kommentarer:

  1. Nydelig å se på =) har aldri spist det nei..

    SvarSlett
  2. Aldri prøvd før :) Fine egg da ♥
    Må si ifra kordan dei smakte:))
    HA en go helg,klem:)

    SvarSlett
  3. Aldri prøvd, men nå er jeg ikke noen stor eggspiser heller. Til tross for en fjøs full av høns. Vaktelegg er kjempefine! God helg til deg :)

    SvarSlett
  4. Å, heldige du! Kos deg :)- godt!

    SvarSlett
  5. Herlige vaktelegg! :) Så heldig du var, da! Og du, Mandal har mye å by på, det er en skjønn by syns jeg! Alle de herlige strendene! Jeg bor ikke så langt unna ;)
    Så var jeg i grunn innom her i dag for å takke deg. Jeg blir dypt rørt av alle gode ord og tanker til meg. Det betyr så mye, mye mer enn jeg antakelig klarer å formidle tilbake til deg. Men du har rørt meg - og jeg er utrolig gla for engasjement og oppmuntring. TAKK!! Jeg ønsker deg en god helg! klem herfra

    SvarSlett
  6. Så nydelige! Jeg spiste dem i Argentina, når jeg var barn... Jeg kan huske det var så moro å spise sååå små egg! Kan de ikke kjøpes på butikken? Må jeg ha vaktel hvis jeg vil dattra min å smake dem?
    God Helg!!

    SvarSlett
  7. Jeg kan undersøke også.. Takk så mye for svar :) Da kan vi lage spansk tortillas, hahahaha. Håper det er plastikk inn i konvolutten ;) Kanskje det er en spesiell porto som koster millioner, da kan vi glemme om det (høne egg er store og god også. Pass på skallene og da kan du pynte med dem, heldig du! Klem

    SvarSlett
  8. Fine å se på, aldri smakt før.
    Ønsker deg en fin helg.
    Klem Connie

    SvarSlett
  9. Wow... er det godt?
    Har aldri smakt det.
    Må vel ha en tre - fire av sånne småtasser til frokost !

    SvarSlett
  10. Så søte egg :D Fin påskepynt om de ikke er god på smak ;) Aldri smak de!
    Tusen takk for koselige ord hos meg :) Nå har jeg 6 brød til på gang ;) Så da blir det 12 på en dag :D
    God helg!
    Klem Tove

    SvarSlett
  11. Stilige egg:) Aldri smakt de før, men hører de er veldig gode.
    Kos deg med de og ha en fin helg!:)
    klem

    SvarSlett
  12. Kjempefine egg! Det er vel nesten synd å ødelegge dem ..
    Jeg har aldri smakt slike egg.
    Ha en god helg! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  13. Skeptisk, veldig skeptisk.. Æ bor i nord og får fnatt av måsegg, klare ikkje lukta når skallet knekkes..Sjøl om gamlingan sier det er det mest fantastiske man kan bruke i kakebunner.. Lykke til i vaktel verden, og du har rett: det er topp å være i nærheten av natur ressursene, tenkte på det idag når æ spiste hjemmelaga syltetøy ;o)Fortsatt god helg, klem

    SvarSlett
  14. Har aldri smakt dette før :)
    ... men veldig fine egg da ღ
    dekorativ og fine... Ønsker
    deg en riktig god helg, klem
    fra Mette

    SvarSlett
  15. Så fine de var :)
    Jeg har heller aldri smakt, har heller aldri sett før.

    Ønsker deg en strålende søndag!

    Klem

    SvarSlett
  16. Bare innom igjen, for å titte litt mer på denne nydelige bloggen din - og for å si til deg at jeg tror du har en gave i å oppmuntre. Du skriver ting som går rett til hjertet på meg. Tusen, tusen takk for de skjønneste kommentarer. Du har gjort sterkt inntrykk. Takk - også ønsker jeg deg en skjønn uke. klem

    SvarSlett
  17. Du så spennende med vaktel-egg da. Er så utrolig glad i egg, men tenk- jeg har aldri prøvd denne varianten. Jeg burde kanskje ...?

    Ha en flott ny uke, kjære du.

    Klem Marit

    SvarSlett
  18. superfina bilder du visar! Gillar din blogg! Här kommer jag gärna titta in igen! / Amelie

    SvarSlett
  19. Disse eggene var ser jo så dekorative ut at det nesten er synd å skulle spise dem;)

    SvarSlett