fredag 2. mars 2012

Sentiments français

Her kommer enda litt mer av franske stemninger, nye strykemerker med skjønn grafikk fra svunne tider. Du finner dem på Salige Lavendel nettbutikk HER.

Den nye blomsterserien jeg viste fram i går er på vei inn i nettbutikken i dag.
 Det er en blomsterserie som er sart og deilket og som gir en herlig vårstemning. Der ER jo faktisk vår nå, jippi!
Blomsterspråket var en kommunikasjonsmåte i den Viktorianske era. Man kunne gi en slags kodet beskjed via blomstene - type og farge betød forskjellige følelser som man ellers ikke kunne gi uttrykk for.  Blomsterspråker er mer eller mindre glemt i dag, men den røde rosen står fremdeles for romantisk kjærlighet.
På hvert av disse nye blomsterkortene kan du lese 1800-tallets symbolske betydning av blomsten, og kanskje vil du sende en kodet beskjed til noen i dag?? =)
Du finner kortene HER.




13 kommentarer:

  1. Så fin de blomsterkortene var, du får ha ei god helg, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg;) Skikkelig tøffe merker!..og jeg som er frankofil:) Må bli venn med symaskina mi snart;)
    Ha ei riktig god helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Flotte strykemerker,. Blomstene var nydelige de og!! Klem fra Anne-Eddie :)

    SvarSlett
  4. Så mye morsomt og flott du har i bloggen din, her skal jeg jammen følge med.

    Tusen takk for koselig besøk i bloggen min :)

    -Wenche

    SvarSlett
  5. Så masse flott du har her. Ønsker deg en god helg.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flotte kort! Veldig vårfølelse! :) Ønsker deg en strålende helg :)

    SvarSlett
  7. Takk for koselig ord<3
    Nydelig kort, får frem våren:)
    God helg til deg og dine..
    Klem

    SvarSlett
  8. Lekre blomsterkort!! Ja nå er våren her :) en vakker tid og jeg storkoser meg :) God helg. Klem Merethe

    SvarSlett
  9. Så flotte blomsterkort... vår...hørtes deilig ut. Ikke mye som minner om vår her enda, med en meter snø rundt veggene.
    Tusen takk for koselig melding fra deg... ja flislegger selv ;O)
    Ønsker der en god helg.
    Klem fra Hill-Iren

    SvarSlett
  10. Heisann!
    Sååå nydelige blomsterkort, og strykemerker!
    Jeg har forsøkt litt med strykemerker i det siste, og det er
    jo så moro - når en får det til, jeg utforsker litt på hva en kan stryke på....
    Printeren min heter Canon Pixma ip4700, inkjet photo printer, og funker kjempebra til kaffe og kaffegrut:))
    Den speilvender automatisk når jeg bruker transfer papir også..noe jeg ikke fant ut før jeg hadde ødelagt 3 ark:))

    Migrenen har sluppet taket...heldigvis - var til Aalborg en tur i går med paralgin forte til "nistemat":)
    Tusen takk for kommentar hos meg!:)
    Ha en fin fin lørdag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  11. Herlig herlig :) Nydelige franke stemninger - og blomstene passer så godt til det skjønne skjønne været om dagen.
    Akkurat vasket terrasser og hagemøbler. Ut å kjøpe litt påskeliljer etc nå - bare for stemningen :)

    Nyt dagen!

    Klemmer

    SvarSlett
  12. Hærlige kort♥
    God helg:)

    SvarSlett
  13. Så lekre! mye kult du har!
    ha en fin dag
    klem Hege

    SvarSlett