lørdag 14. juli 2012

Vegetar mat er NYDELIG!

 Hjemme hos oss blir maten tilberedt UTEN kjøtt! Jeg er glad i dyr og ser ingen grunn til at jeg skal spise på dem, og i tillegg er det supersunt med kosthold uten kjøtt. På bloggen Hege in france fikk jeg inspirasjon til å lage disse squasjformene. Brukte ikke oppskriften helt som linken, men inspirasjonen fikk jeg derfra - så tusen takk til deg Hege!! De smakte fantastisk godt!! Bildet under taler for seg, hihi.

OPPSKRIFT:
1) Rasp 2 grønne squasj (har du rasp på foodprosessoren går det går feiende fort). Hell litt olje i pannen og tilsett 1/2 kinesisk hvitløk, la det surre og legg så oppi squasjen - stek til squasjen er mør og krydre med salt og pepper og annet krydder du liker.(Jeg brukte Pepper med ristet hvitløk-krydderet.)

2) Skjær 4 loffskiver i terninger og legg i pannen. Dette suger væsken fra squasjen opp. Stek videre et par minutter til og skru så av platen.

3) Tilsett en god bit raspet parmesan (min var nok 6x6cm ca) og et par gode biter raspet hvitost.

4) Til slutt tilsettes 1 egg.

Fyll i små former (du kan sikkert bruke cupcakeformer også), rasp litt parmesan på toppen og stek på 190 grader i ca 15 minutter. Du burde prøve å lage det, for det var helt nydelig!! Squasjen ble litt pasta-aktig på konsistensen, spennende! Det blir middagen her i dag.
Lykke til hvis du prøver!

PS! Det begynner å bli siste innspurt i salget på Madame A, masse fint der - også nyheter! Jeg sender varer hver dag, så om du er tidlig ute med bestilling kan det være du har det allerede 1 eller 2 dager etterpå. Jeg er i så godt sommerhumør, at jeg legger ved en liten gave til alle...så løp inn på Madame A og se om det er noe du vil unne deg der =) Salg er alltid gøy!
Ha en strålende sommerdag med eller uten sol!

4 kommentarer:

  1. Yum! MÅ du legge ut slike fristelser? du skjønner det at jeg har en tendens til å bli så fristet at jeg stikker av gårde for å finne noe å mumse - eller evt mekke oppskriften selv. Så herlig ut :) Håper du har skjønne sommerdager og at livet er bra!! Nå skal jeg sjekke den bloggen du nevner her også. God klem til deg og god helg :))

    SvarSlett
  2. Mmmmm..... dette så godt ut, tar med meg den oppskrift:)
    Tusen takk for herlig pakke i posten i dag:)
    Også så flotte kort, elsker de:)
    Skal få se når jeg får hengt dem dere i skal(har en plass) :)
    Ha en herlig sommerkveld

    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Dette så helt herlig ut, vennen :)

    Jeg elsker vegetarmat :) Var vegeterianer i 9 mnd forrige året, og jeg elsket det :) Og egentlig har jeg veeeldig lyst på å bli vegetarianer igjen! Det er sååå mye god vegetarmat, og så sunt det er ja!

    Takk for sunn inspirasjon, vennen :)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Vi gleder oss veldig til tur nå :) Å male hus er ikke det artigste i verden nei. Hvis det er en liten trøst så må vi også det da vi kommer hjem ;)

    Ha en fin sommerhelg, vennen :)
    Klem og kos Lisa :)

    SvarSlett
  4. Dette så nydelig ut! Jeg var vegetarianer i 13 år:) Nå spiser jeg fisk og skalldyr i tillegg. Kommer aldri til å spise landdyr, har alt for stor medfølelse og kjærlighet til dyrene for det. Men samboer er fremdeles vegetarianer og han er aldri syk:) Ønsker deg en fin dag, snille gode deg! Klem fra Ellen

    SvarSlett