fredag 20. juli 2012

Sjokoladefabrikken

I dag har jeg vært på Egersund Chokoladefabrik & Co.
Foe en sjokoman som meg må jeg si det var en lekker opplevelse. Bildene taler vel for seg!
 
Vi kjøpte med oss en pose med spennende sjokolade, alt blir laget der i huset/fabrikken. En mørk variant med salt og nøtter var nok den som falt best i smak. Senere skal vi smake på noen mokkasjokolader med pinner i som ser veldig flotte ut... vi klarte nemlig å ikke spise opp riktig alt sammen.

Er du i Egersund en gang må du ikke gå forbi denne sjokoladefabrikken, den var full av sjarm og med en veldig hyggelig dame bak disken!! Sjokolade er dødelig gift for den lille hunden min, så hun fikk ikke smake så mye som en smule stakkar. Jeg er glad jeg ikke er en hund!
Har du vært i Egersund??

10 kommentarer:

  1. Dette hørtes unektelig farlig godt ut.....Har aldri vært i Egersund, men vi har et sjokoladeutsalg på Bærums verk......og jeg kan ikke nekte for at turen har godt innom der....

    SvarSlett
  2. Hei!
    Dette hørtes farlig godt ut:) nei har aldri vært i Egersund, men hvis jeg skulle komme dit en gang, så veit jeg nå hvor turen går:)
    Gjett hva som kom i posten i dag:) jeg er kjempe fornøyd:) den plansje med GUL SOMMERFUGL er bare nydelig:)
    Og tusen takk for kjemp søt hilsen ved siden av:) det satt jeg stor pris på:)

    Sov godt

    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har vært der mange ganger.
    (har bodd i Stavanger)
    Sist jeg var på Sjokoladefabrikken var rett før jul.
    Det bruker å være et stort julemarked i Egersund. Nesten like bra som flere av de utenlandske!!
    Da er det kjempekoselig der og mye fint å få kjøpt.

    SvarSlett
  4. Dette hørtes jo ut som et perfekt sted for meg å ;-)
    Bare ELSKER sjokolade !!!
    Synd det legger seg på sidebeina.....
    Kos dere videre!!
    Her har min kjære endelig gått ut i ferie, og isolering av stua står på lista
    Stor sommerklem!
    <3

    SvarSlett
  5. Du lurer nå???
    Og du er inne på sporet !
    Lørdagsklem herfra.

    SvarSlett
  6. Så herligt med ein slik plass,elsker sjokolade så det hadde vært rette plassen for meg der:)har aldri vært i Egersund men kunne tenkt meg det:)
    Ein fin lørdag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  7. Hvilket sted!!
    Så lekkert og innbydende de ligger der:))
    Og ikke minst fristende...
    Sjokolade er, my one weakness..hihi:))
    Har aldri vært i Egersund,men kanskje en gang:)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  8. For en ekte "sjokoholiker" hørtes dette direkte farlig ut, og absolutt verdt et besøk! Takk for tipset. :)

    SvarSlett
  9. Her kunne man vel likt seg?! Kunne nok ikke vært så lenge innom der...elsker sjokolade...har nok bare vært så vidt innom Egersund...for "100" år siden!
    Ha ei "mumsi" helg
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  10. Ai ai ai.
    Som en sjokolade elskende person som meg ville dette vert himmelrike.
    Jeg synes slike steder er fantastiske, og så hærlig å kunne smake på litt annerledes sjokolade.

    Synes dere er skikkelig heldige som har muligheten til å besøke ett slikt sted.

    Kos deg masse med sjokoladen din.

    Klem Tanja

    SvarSlett