tirsdag 1. mai 2012

Er dette vanlig??

Er det vanlig at Forglemmegei er i full blomst i slutten av april / begynnelsen av mai?? Synes ikke jeg husker at jeg pleier å plukke dem inn så tidlig som dette. Noen som vet?
Vakre er de i allefall! Plukket inn en bukett i går og satte i en blikkboks med etikett på.
 Er så glad for at Forglemmegei sprer seg så villig. Det betyr at jeg kan plukke masse og likevel ha et blått blomsterhav der de står. 

(Copyright Ann-Helen Børufsen)
Jeg har lagt ut dette diktet mitt tidligere i forbindelse med salg av serien med illustrerte dikt på lerret, men jeg legger det ut i dag igjen. Synes det passer så godt til denne solfylte dagen jeg har fått i gave i dag, sommerfugler og Forglemmegei er noe som gjør meg glad =)
Du må sikkert trykke på større bilde for å lese teksten.
Nyt dagen og takk for at du titter innom meg.

15 kommentarer:

  1. Hei!
    Ser jammen ut som forglemmegei :) herlig disse blomstene er skjønne:) koselig dikt du har lagt ut også:)
    Ha en strålende 1 Mai

    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Hei du! Så nydelig lerret! I går måtte jeg stoppe og gå et par skritt tilbake, for jeg syns da jeg så noe blått i bedet. Joda, det var jammen forglemmegeien som tittet frem :o) Nå er det VÅR!!!! Ha en herlig dag :o) Klemmer, Marianne

    SvarSlett
  3. Det var tidleg! Men du og du SÅ herleg!

    Nyt gode maidagar :-)

    SvarSlett
  4. Det var tidlig,synes jeg:)
    Fint dikt du hr lagt ut<3
    Håper den første dagen i mai blir fin<3
    Klem

    SvarSlett
  5. Det var nok tidlig, men dere har jo hatt så tidlig vår så det kan sikkert gå an! De var lekkert dandert i den flotte hermetikkboksen med DEN flotte etiketten.
    Nydelig dikt du har lagt med.
    Nyt resten av den første dagen i mai.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Nydelig bukett og vakkert "dandert" i boksen!
    Tidlig er det synest jeg, men det er vel flott!! Tenk å nyte de vakre blomstene på 1.mai!
    Takk for hyggelig hilsen. Har vært på bobiltur og har nytt finvær og mannens tandemhopp i fallskjerm!! Har tatt mange bilder som til slutt vil havne i en album siden! Klem fra Anne-Eddie ;D

    SvarSlett
  7. Hei!
    Jeg har trukket vinneren av min lille gi bort idag, og siden det var så mange som ville være med fant jeg fram to overraskelser og du ble vinneren av den ene. Gratulerer!!!

    Kan du sende meg adressen din på:
    annfridkarin@hotmail.com

    Ønsker deg fin ny dag i morgen.

    Gode klem fra Annfrid.

    SvarSlett
  8. For et vakkert dikt:)

    Når det gjelder planter og blomster så er ikke jeg helt "der".
    Jeg bare gleder meg over de som er her og tenker ikke så mye på hvorfor;)
    Men vakre var de, der de sto i koppen din - noe helt spesielt med markblomster synes jeg:)

    Har fått mailen din og ordner det i løpet av uka:)
    Fortsatt god uke til deg,
    og varm klem:)

    SvarSlett
  9. Nydelige blomster i utrolig flott blikkboks!
    Så fantastisk med det tamme rådyret under her, det må ha vært uforglemmelig ja.
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  10. Så skjønne blomstene var i den boksen! Og flott dikt,
    klem,M

    SvarSlett
  11. Flott inspirasjon :-) det var veldig fine blomster !

    SvarSlett
  12. Gurimalla så fin blogg du har:) Hjemmelagea Kvikk Lunsj oppskrift:

    150g melkesjokolade
    pensel

    Kjeks:
    100g smør
    150g sukker
    1/2 ts vaniljesukker
    150g hvetemel
    1,5 dl vann

    Smelt smør-avkjøles. Bland det tørre og rør inn vann + smør. Fordel på bakepapir, stek på 200grader i ca 5 min.
    Legg kjeksen på bordet, skjær ut avlange biter på ca 5x1cm og legg dem et sted der får tørket. ( jeg lar dem ligge i to dager, for da blir kjeksen ekstra krispy:))

    Legg stavene på papir og pensle den smletede sjokoladen på. Legg fire og fire dobble staver inntillhverandre og legg på godt med smeltede sjokolade over og rundt. Sett kvikklunsjen i kjøleskapet til den har tørket og voila så har du noe kjempe snadder:)

    Ønsker deg en kjempe fin dag:)

    Mvh Davina

    SvarSlett
  13. Heisann:)
    Så søte blomster - forglemmegei har jeg ikke sett så tidlig på året før nei - de tar seg utrolig fint ut i blikkboksen:))
    Nydelig dikt:)

    Ønsker deg en fin onsdagskveld:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  14. Hagen her er full av forglemmegei, og ja de blomstrer her også......egentlig er det som ugress å regne, sprer seg med en vanvittig hastighet her i hagen. Men vakre er de....
    Klem

    SvarSlett