torsdag 13. mai 2010

Fortaus cafe

Paris kan anbefales! Metroen frakter en på kryss og tvers for en rimelig penge og på kort tid. Det er så mye fantastisk akritektur over alt og det er virkelig mye facinerende å se på. Fortaus cafeene ligger tett og den franske maten er veldig god. På bildet er det ferskt olivenbrød med mozarella. Det smakte fortreffelig og det var hyggelig og sitte i solen og se på livet som var rundt oss. Det eneste skåret i gleden over Paris turen var at mange franske folk er så utrolig sure, ubehjelpelige og uhøflige. Ble litt overrasket over graden av grinete oppførsel, men heldigvis traff vi også noen koselige folk. Jeg ble i allefall minnet om hvor viktig det er med vennlighet og et smil, også til fremmede. Det koster så lite og betyr så mye! Ha en fin kveld videre alle sammen!

13 kommentarer:

  1. Ja, et smil kan bety så mye...og koster så lite!
    Fortaus cafe hørtes veldig hyggelig ut,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  2. Håper du har kost deg trass i noen "sure" franskmenn. Har selv aldri vært i Paris, men drømmer om det :) Velkommen hjem :)

    SvarSlett
  3. Håper du fikk kost deg.
    Velkommen hjem
    Olivenbrød med mozeralla hørtes herlig ut.
    Er mange år siden jeg var i Paris og da opplevde jeg noe av det samme som deg med sure folk.
    Ønsker deg en flott langhelg :)
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  4. hei,nydelig smørbrød.
    å ja de fleste i paris er tørre å sure..ler..
    opplevde det samme,å de kjører som griser..
    men heldigvis finner en koselige folk å,vi ble fortalt at de som bor i paris er nesten et eget folkeslag.
    resten av frankrike er annerledes.
    å godt er det..
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Er så enig med deg! Et smil betyr så mye og koster så lite :)

    Var i Nice med en venninne som snakket litt (LITT) fransk og det hjalp veldig på service og vennlighet. Hennes heller labre fransk, men gode forsøk hjalp oss godt..

    Koselig at du har hat flott tur og kost deg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Trudde fransmen var ett folk som hadde ett smil på leppene eg. Merkeligt.

    Må väre kosligt å sitte vid ett fortauscafe og nyte en kaffelatte.
    Klems.

    SvarSlett
  7. Ååå ser så kos ut:-)
    Men ja jeg også opplevde noen sure der,
    - men kanskje mer et by-fenomen(Oslo er ikke såå mye bedre!), for jeg møtte mange hyggelige mennesker også:-)
    Ha en fin langhelg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  8. Det der så godt ut!
    Bra du hadde en fin Paris tur! Har hørt at humøret til enkelte av innbyggerne ikke akkurat er vennlig... synd du måtte oppleve det på turen din!

    Ha en strålende kveld! Og fin langhelg!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  9. Det er alltid skuffende å møte på sure mennesker. En får seg en vekker og blir veldig klar over hvordan en ønsker å bli mottatt. Skulle hatt det slik som på foraet her; en god verden å leve i, blandt fine kommentarer og koselige hilsner:o)))
    Håper du får en flott langhelg og en herlig 17 mai.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. Mmm.. ble nesten litt sulten jeg :)
    Synd at franskmennene opplevdes sure, men i en slik storby kan det vel kanskje bli sånn..
    Min mamma var i Paris for noen år siden og ble overrasket over hvor dyrt alt var!
    Jeg håper uansett at du hadde en innholdsrik og givende tur :) og at utstillingen gikk fint !
    Ha en kjempefin langhelg :)
    Klem fra Anneli <3

    SvarSlett
  11. Å fortauskafe i Oaris hørtes koselig ut :-)
    En nydelig by med masse flott å se. Nå ble jeg jammen reisesugen her...
    Ha en fin langhelg!
    Klem Guro

    SvarSlett
  12. He ,he jeg er født i Oslo jeg..;-)
    Men er vel ikke by-menneske kanskje, trives bedre " på landet!.
    Var du på noen av markedene..?,
    - glemte å spørre..?
    Har så lyst tilbake og snuse opp disse:-)
    Resten av familien stemte ned dette nemlig(ble EuroDisney..!).
    Håper du viser flere bilder,
    klem Hege.

    SvarSlett
  13. Heisann!!
    Høres ut som du har hatt en flott tur...og vet du...dette har jeg også hørt om franskmenn!!
    noe så synd...de må lære seg folkeskikk!!
    Men uansett...har lyst å reise dit jeg også :o9

    ha en fin helg :o)

    SvarSlett