lørdag 26. februar 2011

Varm sjokolade med raspet ingefær

Prøv varm sjokolade med raspet ingefær, det smaker utrolig godt!! Ingefæren gir et lite hint av sitrus og noe sterkt som kan minne om mild chili. Dryss til topping lager jeg av brunt sukker, kanel, revet muskattnøtt og vaniljekorn (fra fersk vaniljestang). Anbefales! Har du noen varianter av varm sjokolade som du kan anbefale?? Jeg mister nattesøvnen når jeg drikker kaffe, så jeg må prøve å finne en erstatning til kaffekos som er litt spennende. Varm sjokolade med en vri er det nærmeste jeg kommer kaffekosen...så forslag tas imot med takk.

18 kommentarer:

  1. Wow, så godt ut.
    Har stemt i dag og.....

    SvarSlett
  2. Här i Sverige brukar äta en banan och dricka varm mjölk med en tsk honung i när vi inte kan sova.
    Det har hjälpt mej många gånger.
    Ha en trevlig helg, Kram ullamaria

    SvarSlett
  3. Tror i grunn jeg liker sjokoladen best alene. Ingefær tåler jeg hvertfall ikke :(

    SvarSlett
  4. Ser jo utrolig godt ut. Spennende å prøve det en gang. Men det er ikke slikt jeg kan drikek hver kveld. Da ville kiloene klistret seg til meg raskere enn svint.
    Men som en skikkelig kosedrikk en gang av og til går det ann. Takk for tipset :)

    SvarSlett
  5. MUMS... det lyder rigtig godt. Det må prøves :-D

    God lørdag
    Birgitte

    SvarSlett
  6. Ser sååå gott ut! Og ikke minst fantastiskt fint!
    Ha en trevlig kväll!

    Kram Irene

    SvarSlett
  7. Mmmm..., høres kjempegodt ut!

    SvarSlett
  8. Dette så veldig godt ut!
    Kos deg med deilig kakao,
    klem :O)

    SvarSlett
  9. Det der hørtest skikkelig godt ut.
    Skal teste det sammen med min datter etterpå. Takk for tips!

    Ha en herlgi lørdagskveld.

    SvarSlett
  10. Kommer ikke på noen forslag,men den du skriver om, skal jeg prøve:)
    Klem

    SvarSlett
  11. bytt ut ingefær med en bit chili du :) kjempegodt. . . !

    SvarSlett
  12. Den koppen så bare helt himmelsk ut :O)) God helg !!!

    SvarSlett
  13. Mmmm... dette så godt ut:) Slike deilige drikker skal nytes hver liten slurk!

    Ha en fin lørdag!

    Klem og Smil fra Brit OLaug

    SvarSlett
  14. Ja nå ble jeg virkelig fristet.. så godt ut..skal testes ut..

    Klemme r

    SvarSlett
  15. Så lekkert!!
    Og ikke minst fristende:))
    Håper sola titter frem så jeg kan ta med varm sjokolade og kose meg på verandaen, og lytte til fuglesangen:))

    Riktig god søndag, kos deg masse!

    SvarSlett
  16. Mmmmmmm det så utrolig nydelig ut altså ;o) Du er heldig som kan nyte dette på kvelden. Jeg hadde gått opp ganske fort i vekt om jeg skulle drukket dette hver kveld...hahaha ;o) Men fristende er det!!! Har ikke noe annet forslag. Synes koppen din så mer enn deilig ut ;o)
    Ha en fortsatt fin søndag og kooooos deg masse med varm sjokoladedrikk.
    Klem fra Gro :o)

    SvarSlett
  17. Nam det så deilig ut! Jeg har et kosthold som er meieri og sukkerfritt, så lager kakao med kokosmelk i blant. Godt å variere, med kanel eller litt chili.
    Ingefær har jeg ikke prøvd før, takk for tipset.
    Ønsker deg en fin søndag videre!
    Klem T

    SvarSlett
  18. Det så utrolig godt ut med en kopp varm sjokolade. :) Får samme søvnproblemet om jeg drikker kaffe seit. kanksje jeg skulle ha prøvd dette :D

    SvarSlett