søndag 5. september 2010

Stor brun medisinflaske med glasstopp


Stor brun medisinflaske med glasstopp. (Det er flasken til venstre på bildet) Den er kjempefin å bruke som vase! Jeg har også et prosjekt på gang med å lage mitt eget vaniljesukker.Nigella Lawson er min inspirasjonskilde her. Jeg bruker ofte vaniljestang i desserter, men da bruker man jo bare vaniljefrøene. Selve stangen har jeg delt i 4 biter, og så har den fått ligge i en skål på kjøkkenbenken i 3 dager for å tørke. Deretter har jeg fylt et norgesglass med melis og blandet disse vaniljestang-bitene inni. Det skal bli verdens beste vaniljesukker om 4-5 dager. Er veldig spent på å smake. Det er et kunstig stoff i det vaniljesukkeret vi kjøper i butikken, og dette stoffet er visst veldig ugunstig, så det er absolutt verdt å prøve denne varianten - helt naturlig vaniljesmak og atpåtil litt kult å ha laget det selv=) Etterhvert som man får flere vaniljestenger, kan de også puttes oppi glasset så blir smaken enda sterkere. Tenkte jeg skulle fylle vaniljesukkeret i denne store medisinflasken. Pris pr. flaske kr 120,-

8 kommentarer:

  1. Du rakk det vettu :) trekker ikveld :)))

    SvarSlett
  2. Så fine disse gamle medisinflaskene!!!!
    Spennende med vaniljesukkeret da.....vi får vel høre hvor godt det smaker!!
    Har litt reklame for deg i dag min venn :o)

    kos deg og nyt søndagen :o)

    SvarSlett
  3. Det var jammen en god ide! Kaster jo alltid selve stangen etter frøene er fjernet - dette må prøves!
    Ha en strålende søndag!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  4. ÅÅå dette hørtes vikrleig godt ut... skjønne flasker og merke lapper...

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  5. Så vakre flasker og såpe-serien er bare vakker!
    Ønsker meg det når vaskerommet kommer igang..

    Og for en nydelig liter skjønning! Blir helt betatt jeg - bare såååå søt!
    Skimter en nydelig pute han ligger på også og har en følelse av at det er din kreasjon? :)

    Har hatt noen dagers pause, med besøk, baking, konfirmasjon for datteren til ei venninne og hektiske dager for jentene. Deilig å titte innom igjen -og deilig å la PC'n ligge litt også ;)

    Ønsker deg en nydelig kveld!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Fikk etikettene i dag:) Sjå bloggen min:)

    SUPERFINE!!

    Tusen ♥-lig takk!

    Klem

    SvarSlett
  7. Åh så fina flaskor!!!!
    Helt underbara!
    ha en fin Kväll!
    Kram Kathrine

    SvarSlett