lørdag 19. juni 2010

Inspirasjon fra Martilie

Har dere tittet på bloggen til Martilie?? Den finner du HER. Hun har brukt strykemerke fra serien "Franske stemninger" + en Paris sjablong fra Hilde Heimdal, og laget en utrolig tøff serviett til Champagneflasken. Jeg ble inspirert på flekken. Dette er jo en knallfin gave-ide også! Vi hadde bryllupsdag i går, så det passet så bra for meg at innlegget fra Martilie kom akkurat da. Takk for det Martilie! Jeg lagde min egen variant denne gangen for at det skulle passe ekstra godt til anledningen, men jeg skal lage meg noen servietter med Champagne logoen også en annen dag, synes det så så profft ut! Av og til blir man bare nødt til å herme =)
Vi hadde valgt en tysk vin som heter "Himmelreich" (passer utrolig godt til sterk mat!) så da lagde jeg et strykemerke med teksten : Himmelreich er en god vin - men det er også hver dag sammen med deg! Jeg bruker min kjære store suppeterrin som is-bøtte. Og så ble det litt lystig poesi på serviettene.
Jeg elsker poesi og synes det kan brukes nesten til hva som helst - over alt! Poesien på denne servietten er laget på slutten av 1800 tallet av Vilhelm Krogh. Regner med at det er lesbart hvis du klikker på bildet så det blir større. Ha en deilig sommerkveld videre og takk for at du titter innom!

15 kommentarer:

  1. Oi så flott det ble med den nydelige servietten :)
    Jeg har en champagneflaske i en kjøler til pynt og tror jammen jeg må få tak i en sånn jeg og ;)''Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Å så lekkert..
    Er lov til å bli inspirert av andre.. Ihvertfall når du så tydelig presiserer hvor du har fått tipset.. ;-) Herlig ble dine produkter..
    Koselig med noe helt personelig på en sånn dag da!
    Klemmer*

    SvarSlett
  3. Gratulere med bryluppsdag.
    Det ligger en liten ting inne hos meg hvis du vil ha;)
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett
  4. Gratulerer med bryllupsdag.:) Nyydelig serviett. :)Klem.

    SvarSlett
  5. WOW så nydelig! Og så utrolig koselig, håper dere hadde en fantastisk kveld og at du smeltet hjertet til din kjære :)

    Nå inspirerte du meg :)

    Tusen tusen takk for herlig innlegg og link til meg, jeg er kjempeglad og beæret over at du ville gjøre det.

    Ha en flott kveld!

    Varm klem fra "Martilie"

    SvarSlett
  6. Den der må vi nok kopiere ja, har heldigvis litt tid på meg siden vi har bryllupsdag 14. september.
    Stor klem og gratulere med bryllupsdagen.

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye med bryllupsdagen! Serviettene var utrolig stilige! :)

    klem, camilla jin

    SvarSlett
  8. Gratulerer med bryllupsdagen i går! Serviettene ble knallflotte. God idé å stryke på tekst!

    Jeg elsker også poesi.


    Klem

    SvarSlett
  9. Gratulerer med overstått bryllups-dag:-)
    - og skjønne servietter!
    Ha en fortsatt fin søndag,
    klem Hege.
    PS!Ny bakgrunn på bloggen..?

    SvarSlett
  10. Så smart! Må visst innom og sjekker denne bloggen:o) Gratulerer med overstått bryllupsdag!
    Inspirerende som alltid her hos deg.
    Ønsker deg flott junidager og håper solen finner hjem til deg.
    Klem fra Solveig.

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye med bryllupsdag. Alltid like innspirerende å titte innom deg:) Håper du får en fin kommende uke!
    KLemmer susanne

    SvarSlett
  12. Gratulerar med vel overstått bryllupsdag! Og så FIIINT du har laga til... :0)
    (Og så kjekt med alle tips ein kan få til strykemerker!)
    Ha ein fin søndagskveld vidare:0)

    SvarSlett
  13. Hei.Så nydelig,vakkert.Kjempe fint.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  14. Gratulerer med vel overstått bryllupsdag.
    Så nydelig det ble.
    Ønsker deg en fin mandag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett