tirsdag 15. april 2014

Parmaggio Reggiano Cheese Muffins


 Jeg håper Smeg kampanjen på Madame A med nedsatte priser kan friste noen til å få en liten Smeg-drøm på eget kjøkken! Og mens man drømmer (og spinker og sparer) videre, kan man trøstespise...Disse parmesanfristelsene er en oppskrift fra SMEG faktisk! Jeg har lyst å prøve meg på disse selv. Skinken dropper jeg siden jeg ikke spiser kjøtt, men ellers ser de lekre ut som lunsj muffins. Her er oppskriften:

Ingredients
200 g flour 100 g milk (approx.) 80 g softened butter 80 g Parmigano Reggiano cheese, grated 2 eggs
1 sachet baking powder (for use in savoury dishes) Extra virgin olive oil Salt and pepper
METHOD
Beat the butter and eggs together in a bowl, season with a pinch of salt and freshly ground black pepper, add the cheese and stir while pouring in a little of the milk.
Mix the baking powder with the flour and stir into the wet mixture, along with the remaining milk.
Pour into individual moulds and bake in the oven at 190° for 25/30 minutes, then turn the muffins out onto a rack and leave to cool.
Fill with cured ham and serve.

Bon apetit! Hvis noen av dere prøver dem, fortell gjerne om de er gode! 

6 kommentarer:

  1. Mmmmm...de så virkelig gode ut:)
    Ønsker deg fortsatt en herlig kveld og håper alt er bare bra:)
    På instagram heter jeg bare mereteinterior:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Oppskrifta såg god ut!
    Fekk endeleg nyhetsbrev på e-post etter at eg la meg til for andre gang ;-)

    Riktig God Påske!

    SvarSlett
  3. Mmmmmm,the smell comes up here.Delicious!

    SvarSlett
  4. Det såg kjempegodt ut:)god påske til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Ja, her var det fristelser!! Er desverre ikke noe glad i parmesan, men er helt sikker supergode !!
    Klem fra Anne-Eddie ;) Ha en flott påske!!

    SvarSlett
  6. Mmmm.....nå merket jeg veldig godt at det er på tide å lage frokost,dette ser veldig godt ut!!!!!Men du...du har sikkert ikke igjen men jeg spør jo jeg ~ du hadde for en tid tilbake noen nostalgiske kort som hadde vært fine til konfirmasjon/gutt/jente.Har du tilfeldigvis liggende?????
    Kos deg i påsken!!
    Toveklem :)

    SvarSlett